La serra de Collserola té aproximadament 10 quilòmetres de longitud des del riu Besòs fins a Esplugues de Llobregat. En aquests 10 quilòmetres les autoritats responsables de racionalitzar el trànsit i l’empresa TABASA, que gestiona el túnel de Vallvidrera, creuen novament que l’únic punt de tota la serralada per accedir des del Vallès a Barcelona és Sarrià.
Ni Horta, ni Nou Barris van estar triats fa quinze anys per fer aquest traçat, ni han estat ara per ampliar el desmesurat volum de trànsit de cotxes que cada dia circulen des del Vallès fins a Barcelona.
Aquest estiu els mitjans de comunicació alertaven de l’estudi de desdoblament del túnel de Vallvidrera davant la imminent saturació del trànsit. Segons informaven, l’actual crisi econòmica ha evitat la saturació imminent.
35.000 són els vehicles que cada dia ha de suportar Sarrià en la seva entrada per la Via Augusta. Més de 100.000 al dia són els que la travessen per la Ronda de Dalt. A cop d’ull es pot deduir fàcilment que l’impacte mediambiental que ha de suportar Sarrià per les emanacions dels fums dels milers de cotxes que transiten a diari pel seu territori és insostenible. L’estudi d’ampliació preveu fer un túnel en paral·lel amb l’entrada i sortida en el mateix indret, o bé fer una variació en una de les dobles sortides que anirien a parar a la rotonda de Can Caralleu. (A.V. de Sarrià)
1 comentari:
Entenc que pugui ser necesari fer aquesta ampliació, pero estic molt sorpresa de la manca de previsió de la reinversió dels beneficis obtinguts per TABASA en la disminució de l'enorme impacte ambiental que generan els tunels. Sembla-se que no es contempla l'instalació de cap protecció acùstique, com es reclama fa anys. Lo cert es que el nivell de decibelis que soportem a les vivendes properes als accessos als túnels supera supera la normativa no nomès europea, també la municipal aprobada recentment, i contribueix a anomenar aquest barri com el mès sorollós al "mapa de soroll de Barcelona", donat a coneixer aquest any. Encare mès, la entrada del primer túnel des-de la sortida 8 de la Ronda de Dalt está envoltada d'escoles, algunes a pocs metres de la autopiste.
A les ciutats europeas en que existixen aquests tipus de vials d'entrada de trànsit a la ciutat, ja es van instalar pantalles acustiques i es comença a soterrar quan es tècnicament possible. Crida molt l'atenció l'absencia de barreres acustiques a les autopistes de TABASA.
Demano que, com pas previ a qualsevol ampliació dels tunels, TABASA adopti les mesures necesaries per facilitar el major aillament acústic possible, cumplint així la normative vigent.
Publica un comentari a l'entrada